Pages

7/29/2012

The art of window displays


Window display it’s not just example of new products, it could be a symbiosis of art, fashion and well-thought-out marketing. This window displays aren’t new, but still amazing. 

Витрины могут быть не просто презентацией товара, а симбиозом искусства, моды и грамотного маркетинга.  Подборка не новая, но от этого не менее потрясающая.


Lanvin's Windswept Fashion

Abstract  mannequins come to life in  Lanvin airy dresses.



Абстрактные манекены оживают в воздушных платьях на витрине Lanvin.

Louis Vuitton: You're Under Surveillance

With Louis Vuitton handbag you immediately get under the camera scope, or it’s just seems like that.


С сумкой Louis Vuitton Вы мгновенно попадаете под прицел камер, или вам просто начинает так казаться.

Calvin Klein's Pillow Talk Cases
The windows of the Calvin Klein Collection store on East 60th Street in New York devoted pairs of pillows to some of the world’s most celebrated couples. The installation is a response to a particular work - ‘Pillow Talk Bed’ - by artist Jonathan Horowitz, which was featured at MoMA’s PS1 space. 

Витрины Calvin Klein на 60-й Ист Стрит в Нью Йорке посвящены подушкам знаменитых пар. Инсталяция  являеться откликом на работу Джонатана Хоровитса «Pillow Talk Bed», которая была показана в пространстве музея современного искусства MoMA’s PS1 в Нью Йорке.



J. Crew's Sweet Ice Cream

Pearls and ice cream find each other in J. Crew’s window display.



Жемчуг и мороженое нашли друг друга в витринах JCrew.


Maison Hermès Window Display by Tokujin Yoshioka

The Maison Hermès window display in Tokyo has been designed by the Japanese designer Tokujin Yoshioka. The store front uses timed videos of a woman blowing and hidden fans to highlight one of Hermes’s most iconic accessories, their silk scarves. 





Дизайн витрин Maison Hermès в Токио разрабатывал японець Tokujin Yoshioka. На витрине использовано видео дующей женщины, чтобы выделить их культовый аксессуар – шелковый платок.


Tiffany's Fantastic Fairy Tale

Artist Zoe Bradley uses paper to create these amazing window installations for everyone from Tiffany's and Louis Vuitton to Missoni and Donna Karan. These highly detailed, artistic pieces are the perfect backdrop for any luxury item.

Galeries Lafayette Department Store in Paris by David Lynch
One of Paris' biggest department stores, Les Galeries Lafayette, invited David Lynch to design 11 of their store windows which he based on the theme Machines, Abstraction and Women. This one, titled Woman with a Dream, featured a fully functional model train that drove non-stop along the tracks. As he describes, "I see these windows like a labyrinth, a street museum where to move through indices. A window, it is a transparent door on the unknown."


Один из самых крупных универмагов Парижа, Les Galeries Lafayette, пригласил Дэвида Линча для разработки дизайна 11 витрин на тему Машин, Абстракции и Женщин. Данная витрина называеться «Женщина с мечтой» и являеться функионирующей моделью поезда, который ездит по рельсам без остановки. Дэвид Линч так описал эту витриу: «Я вижу витрины в виде лабиринтов, музеи на улицах, где перемещаются через знаки, это дверь для перехода в неизвестность».

No comments:

Post a Comment